1.TADASANA – pozycja góry.

Obrazek


Tadasana jest podstawową pozycją stojącą.
Wykonując ją uczymy się jak stojąc prosto wyciągnąć kręgosłup i otworzyć klatkę piersiową. Praca którą wykonujemy w tadasanie pojawi się w większości innych pozycji – kiedy będziemy szukać otwarcia i przestrzeni w klatce piersiowej.

Co daje regularne wykonywanie tej pozycji?:
- łatwość otwierania klatki piersiowej,
- korekcję wady postawy i płaskostopia
- wzmocnienie bioder, kolan i kostek,

Jak ją wykonać?:

stań prosto ze stopami połączonymi razem,
połącz duże palce stóp, a pozostałe wyciągnij do przodu i rozszerz na boki,
dociskając środki pięt do podłogi podciągnij rzepki kolan do góry tak, aby całkowicie wyprostować nogi,
rozłóż ciężar ciała równomiernie na obu stopach i od spodów stóp wyciągnij się do góry,
wydłuż boki tułowia i podnosząc mostek do góry - rozszerz klatkę piersiową a łopatki zassij do środka pleców,
trzymaj szyję i głowę prosto,
używając dłoni ściągnij barki w dół,
trzymaj całkowicie wyprostowane ręce po bokach ciała, a palce dłoni wyciągnięte,
stój prosto,
z bardzo silnych, mocnych nóg wyciągnij kręgosłup i oddechem rozszerzaj klatkę piersiową,
opuszczając kość ogonową w dół podnieś kość łonową do góry – tak, aby ustawić miednicę prostopadle do podłogi,
utrzymuj pozycję stabilną ale nie napiętą,
pamiętaj o aktywnej pracy nóg!,
swobodny oddech i zupełnie rozluźnione mięśnie twarzy
Aktualności
ABC Jogi |  Nauczyciele |  Joga Żoliborz |  Joga Politechnika |  Wyjazdy |  Kontakt |  Polityka Cookies