21. ARDHA HALASANA – PÓŁ PŁUG na krześle.

Obrazek

Systematyczna praktyka tej asany:


- łagodzi bóle głowy i regeneruje zmęczony organizm,
- wycisza mózg i koi nerwy,
- pomaga przy klimakterycznym zaczerwienieniu twarzy,
- leczniczo działa przy dolegliwościach dróg moczowych i zaburzeniach  miesiączkowania.

Sposób wykonania:

  • przygotuj krzesło, dużą piankę i 1 koc ( lub zamiennie 3-4 koce),
  • usiądź na krawędzi koca i pianki, wyprostuj nogi i ustaw środek krzesła dokładnie nad palcami stóp,
  • połóż się na plecach, tak aby barki znalazły się na kocu blisko krawędzi,
  • utrzymuj szyję w powietrzu a tył głowy podpieraj na podłodze,
  • wyciągnij rękami tył głowy i szyję,
  • podpierając się palcami dłoni obok pośladków przerzuć nogi za głowę, w taki sposób aby stopy oparły się na krześle,
  • pamiętaj aby podczas przerzucania nóg nie spadać barkami z koca,
  • spleć kciuki i podwiń barki pod siebie tak aby stanąć na szczytach barków,

Obrazek

  • wyprostuj ręce w łokciach i naciśnij nadgarstkami w dół,jednocześnie wyprostuj nogi naciskając mocno udami do góry,
  • ustaw biodra nad barkami,
  • zadbaj aby plecy były łagodnie zaokrąglone a nogi i ręce mocno wyprostowane,
  • utrzymuj w rozluźnieniu twarz.

Obrazek

  • chcąc wyjść z pozycji: zegnij nogi w kolanach, przenieś ręce obok pośladków i podpierając się dłońmi przenieś nogi z powrotem na ziemię – nie napinając przy tym szyi i głowy,
  • po wyjściu z pozycji rozluźnij zupełnie ciało.
Aktualności
ABC Jogi |  Nauczyciele |  Joga Żoliborz |  Joga Politechnika |  Wyjazdy |  Kontakt |  Polityka Cookies