17. JANU SIRSASANA

Obrazek

Systematyczne wykonywanie tej pozycji:

- tonizuje narządy wewnętrzne,
- usuwa bóle pleców i bioder,
- rozciąga tyły nóg.

Sposób wykonania:

  • usiądź w dandasanie tak, aby plecy były wyprostowane,
  • zegnij prawą nogę i umieść piętę blisko krocza, niech kolano spoczywa  na podłodze,
  • jeśli są trudności z oparciem kolana na podłodze, użyj kostki i podeprzyj kolano na kostce (nie zapominaj aby usiąść pośladkami na kocu),
  • spód prawej stopy powinien dotykać wewnętrznej strony lewego uda,
  • utrzymuj lewą nogę wyprostowaną,naciskaj piętą na podłogę,
  • wyprostuj plecy i naciskając prawą dłonią na udo lewej nogi skręć tułów tak, aby mostek był skierowany do stopy lewej nogi,
  • lewa stopa musi być ustawiona pionowo do sufitu, pięta wypchnięta, a palce ściągnięte w twoją stronę, tak aby rozciągając skórę na podeszwie stopy,
  • wyciągnij na wdechu ręce pionowo do góry,
  • dociśnij lewą piętę do podłogi i z wydechem wyciągnij tułów do przodu (zachowując otwarcie w klatce piersiowej),
  • chwyć dłońmi za stopę, jeśli pojawiają się problemy - użyj paska,
  • zassij łopatki do środka pleców i wyciągnij mostek mocno w górę.
Aktualności
ABC Jogi |  Nauczyciele |  Joga Żoliborz |  Joga Politechnika |  Wyjazdy |  Kontakt |  Polityka Cookies