16. MARICIASANA III

Obrazek

Co daje ta asana?:


- tonizuje wątrobę i śledzionę,
- usuwa bóle pleców i bioder,
- leczy lumbago.

Sposób wykonania:

  • usiądź w dandasanie,
  • zegnij prawą nogę w kolanie a lewą nogę wyprostuj,
  • trzymając dłońmi kolano i naciskając piętą lewej stopy na podłogę, wyciągnij kręgosłup do góry,
  • usiądź całkowicie prosto utrzymując plecy pionowo,
  • z wdechem lewą rękę podnieś do góry wyciągając cały bok tułowia,
  • z wydechem zahacz łokieć za kolano,
  • drugą rękę daj do tyłu,
  • odpychając się ręką od koca i naciskając łokciem na kolano wyciągnij się mocno w górę,
  • na wdechu wyciągnij kręgosłup,
  • z wydechem skręć tułów w prawą stronę,
  • dociśnij dokładnie łokieć do kolana i prawą stopę do podłogi, tak aby prawy piszczel nie uginał się pod naporem łokcia tylko stawiał mu opór,
  • na wdechach wyciągaj kręgosłup a z wydechami skręcaj się,
  • skręć głowę w prawą stronę,
  • zadbaj aby pięta prostej nogi była dobrze dociśnięta do podłogi a palce stopy odbijały pionowo do sufitu (noga musi być całkowicie wyprostowana),
  • z nacisku pięty do podłogi i prawej dłoni do koca wydłuż kręgosłup i skręć mocniej tułów,
  • oddychaj swobodnie, twarz utrzymuj w rozluźnieniu,
  • z wydechem powróć do centrum, wyciągnij się do góry i przejdź do dandasany.


Druga strona:

  • zegnij lewą nogę, piętę trzymaj blisko krocza a prawą nogę całkowicie wyprostuj,
  • z wdechem unieś prawą rękę do góry i z wydechem zahacz łokieć za kolano,
  • końce palców dłoni opieraj na kocu, tak żeby dobrze odepchnąć się od koca i wyciągnąć do góry,
  • aktywizuj wyprostowaną prawą nogę,
  • prawą piętą dociskaj do podłogi,
  • palce prawej stopy skieruj do sufitu a rzepkę kolanową podciągaj do góry,
  • dociskaj lewą stopę do podłogi,
  • z wdechami wyciągaj się, a z wydechami pogłębiaj skręty,
  • z wydechem powróć do centrum, wyciągnij plecy i przejdź do dandasany.
Aktualności
ABC Jogi |  Nauczyciele |  Joga Żoliborz |  Joga Politechnika |  Wyjazdy |  Kontakt |  Polityka Cookies