15. BHARADVAJASANA I

Obrazek

Regularne wykonywanie asany:


- zwalcza sztywność kręgosłupa i związane z nią bóle,
- uelastycznia plecy.

Sposób wykonania:

  • usiądź w Dandasanie,
  • zegnij obie nogi i umieść stopy przy prawym biodrze a prawą stopę na łuku lewej, kolana trzymaj blisko siebie na podłodze,
  • lewy pośladek podeprzyj  na kocach tak aby biodra znajdowały się na tym samym poziomie,
  • kręgosłup wyciągnij do góry,
  • na wdechu unieś prawą rękę do góry (wyciągnij cały kręgosłup), z wydechem połóż rękę na lewym kolanie,
  • lewa ręka do przodu z wydechem do tyłu,
    z kolejnymi wdechami wyciągaj się do góry,
    na wydechach skręcaj tułów,
  • zwróć uwagę aby biodra i barki były na tej samej wysokości,
  • skręcaj tułów dokładnie w osi kręgosłupa,
  • chcąc wyjść z pozycji z wydechem powróć do centrum i usiądź na moment w dandasanie,
  • wyprostuj plecy i...


Druga strona:

  • zegnij obie nogi i umieść stopy przy lewym biodrze (lewa stopa na łuku prawej stopy a prawy pośladek podparty na kocach, tak aby biodra były na tej samej wysokości),
  • na wdechu podnieś lewą rękę do góry i z wydechem umieść ją na prawym kolanie,
  • z wdechem prawa ręka do przodu i z wydechem do tyłu,
  • skręt,
  • odpychając się prawą dłonią od kocy skręć tułów,
  • ustaw barki na tej samej wysokości,
  • z wydechami pogłębiaj skręt,
  • z wydechem powrót do centrum,
  • wyprostuj plecy w dandasanie i wyjdź z pozycji.
Aktualności
ABC Jogi |  Nauczyciele |  Joga Żoliborz |  Joga Politechnika |  Wyjazdy |  Kontakt |  Polityka Cookies